Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Συνέντευξη: Sivert Hoyem




Πριν λίγα χρόνια είχα αρχίσει να διαβάζω ποιήματα του Federico Garcia Lorca, κι εμπνεόμουν απ’αυτά για να γράψω.

 Συνέντευξη: Μαίρη Βασιλοπούλου 
Φωτογραφίες: Ιωάννης Θεοδωρίδης 

Αν έχεις βρεθεί σε κάποιο live του Sivert, θα έχεις καταλάβει γιατί το Ελληνικό κοινό τον αγαπάει τόσο πολύ.
Η επιβλητική του παρουσία στη σκηνή, η μελαγχολική φωνή του, και τα "σκοτεινά" τραγούδια του, τον έχουν καταστήσει σε έναν από τους αγαπημένους του performer.

Η συνεργάτης του περιοδικού, Μαίρη Βασιλοπούλου τον συνάντησε στην Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου, λίγο πριν την τελευταία του εμφάνιση στα πλαίσια της ευρωπαϊκής του περιοδείας και της παραχώρησε συνέντευξη για το FeelA RockA. Αν και κουρασμένος, ήταν ευδιάθετος, και η συνέντευξη κατέληξε σε κουβέντα off the record, που διήρκησε πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο.



Καλώς όρισες Sivert. Πώς νιώθεις που βρίσκεσαι ξανά στη Θεσσαλονίκη;

Καλησπέρα. Νιώθω πολύ όμορφα, αν και κουρασμένος. Ήρθαμε πριν λίγες ώρες από το Βόλο.


Το καταλαβαίνω, γι’αυτό και δε θα σε κουράσω. 
Μην ανησυχείς, ρώτα με ό,τι θέλεις.


Έχεις άγχος πριν από κάθε εμφάνιση;

Όχι πάντα. Αυτό συμβαίνει κάποιες φορές, κυρίως γιατί θέλω να είναι όλα άψογα όσο αφορά το τεχνικό κομμάτι. Όσο αφορά εμένα, ακόμη κι αν αυτό συμβεί, είναι κάτι που το ξεπερνώ λίγα λεπτά αφού βγω στη σκηνή κι έρθω σ’επαφή με τον κόσμο.


Η μουσική σου «ταξιδεύει» τον ακροατή. Εσένα τι σε χαλαρώνει μετά από μία δύσκολη μέρα;

Εξαρτάται. Όταν είμαι σε περιοδεία, μου αρέσει να βρίσκομαι με τους μουσικούς ή με κάποιους καλούς φίλους, να πίνουμε μερικά ποτά και να χαλαρώνουμε. Όταν είμαι σπίτι, θέλω να περνάω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο με την κόρη μου. Εκείνη συγκεντρώνει όλη την προσοχή μου, είναι το μόνο πράγμα που σκέφτομαι και θέλω να κάνω!


Έχεις νιώσει ποτέ ως «Prisoner of the road» όταν είσαι σε περιοδεία;

(γελάει) Όχι ιδιαίτερα. Κάποτε με τους Madrugada ήμασταν διαρκώς σε περιοδείες. Κάναμε συναυλίες, επιστρέφαμε στη βάση μας, και ξανά το ίδιο. Αλλά δε μας ενοχλούσε, όσο κουραστικό κι αν ήταν κάποιες φορές.


Ανέφερες τους Madrugada. Σε όλες σου τις συνεντεύξεις, υπάρχει πάντα μια ερώτηση γι’ αυτούς. Νιώθεις άβολα να απαντάς διαρκώς σε ερωτήσεις για το θάνατο του Robert και για μία περίοδο της ζωής σου που έχει τελειώσει οριστικά;

Κάποιες φορές ναι. Οι Madrugada είναι κομμάτι της μέχρι τώρα πορείας μου και δε με πειράζει να αναφέρομαι σ’αυτό, αλλά ο θάνατος του Robert είναι ένα θέμα για το οποίο δε θέλω να μιλάω.



Έχεις καταφέρει να δημιουργήσεις πολύ ισχυρούς δεσμούς με το κοινό. Υπάρχει ωστόσο κάποια συναυλία που θέλεις να ξεχάσεις; Είτε γιατί η ανταπόκριση του κοινού δεν ήταν η αναμενόμενη, είτε γιατί δεν έδωσες το 100% του εαυτού σου;

Καλή ερώτηση! Κοίταξε, κάποιες φορές χρειάζεται λίγη παραπάνω προσπάθεια από άλλες για να δώσεις μια ώθηση στο κοινό. Ωστόσο, νιώθω αυτοπεποίθηση για τη μουσική μου παρόλο που δε γίνεται πάντα να δίνω το 100% του εαυτού μου. Υπάρχει κάποιου είδους «μυστική ενέργεια» με τον κόσμο, και χρειάζομαι κι εγώ λίγο χρόνο για να μπω σε αυτή. Όταν αυτό συμβαίνει, και για μένα η εμπειρία είναι μοναδική. Ήταν όμως μια συναυλία, νομίζω το 2001 με τους Madrugada στο Άμστερνταμ, που ήταν γεμάτη συναισθήματα για μένα.


Αυτή ήταν η επόμενη ερώτησή μου. Αν μπορούσες να ξεχωρίσεις την πιο σημαντική στιγμή της καριέρας σου ως τώρα, είτε της σόλο, είτε αυτής με τους Madrugada, ποια θα ήταν αυτή; Είναι μήπως αυτή που ανέφερες;

Ναι, θα έλεγα αυτή. Υπήρξαν κι άλλες πολλές όμως στην Ευρώπη, εξίσου σημαντικές.


Το τελευταίο σου άλμπουμ έχει τίτλο "Endless Love". Υποθέτω ότι η ηχογράφησή του ήταν μια επίπονη διαδικασία για σένα, ειδικά μετά το θάνατο του μάνατζερ σου. Θα έλεγες ότι το "Inner Visionείναι ένα τραγούδι που περιγράφει τα συναισθήματα ενός ανθρώπου που έχει χάσει ένα πολύ δικό του πρόσωπο, και για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη ζωή μετά απ’ αυτό;

Το "Inner Vision" περιγράφει τα συναισθήματα κάποιου που νιώθει «χαμένος». Το έγραψα μετά το θάνατο του Robert και τη διάλυση των Madrugada θέλοντας μ’αυτό τον τρόπο να εξωτερικεύσω όσα ένιωθα. Είναι ένα τραγούδι γεμάτο συναισθήματα για μένα.



Η μουσική σου βαδίζει σε πιο «σκοτεινά» και μελαγχολικά μονοπάτια. Είσαι κι εσύ έτσι στην προσωπική σου ζωή;

Η αλήθεια είναι πως έχω τα «πάνω» μου και τα «κάτω» μου. Είμαι κάπως κυκλοθυμικός κι έχω ανάγκη κάποιες στιγμές να μένω μόνος μου. Να έχω τον ιδιωτικό μου χρόνο.


Υπάρχει κάποιο τραγούδι σου που το ελληνικό κοινό απολαμβάνει λίγο περισσότερο όταν είσαι στη σκηνή;

Το "Honey Beeσίγουρα(γελάει). Το αγαπούν πολύ το συγκεκριμένο. Καταλαβαίνω επίσης πως υπάρχουν κι άλλα τραγούδια τωνMadrugada που θέλουν να ακούσουν, αλλά ξέρεις, υπάρχει μια συγκεκριμένη γραμμή που πρέπει να ακολουθείται. Το να παίζω κάποια τραγούδια τους νιώθω ότι ανήκει πλέον σ’εκείνη την εποχή. Όταν όμως το κάνω, επιλέγω τα τελευταία τους κομμάτια, όπως το "Hands Up I Love You" και ο κόσμος το απολαμβάνει, πραγματικά! Πρέπει ωστόσο να παίζω και κάποια δικά μου.


Η Ελλάδα βρίσκεται πάντα στο μέσο των περιοδειών σου. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος γι’αυτό;

Ναι. Αυτή τη φορά βέβαια, οργανώσαμε την περιοδεία κάπως διαφορετικά και δεν ξέρω γιατί ήρθαμε στην Ελλάδα στο τέλος της. Οι Έλληνες έχετε πολύ ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, γιατί κάθε φορά που έρχομαι ξέρω ότι θα περάσω πολύ καλά!


Διάβασα ότι ετοιμάζεις κάτι πολύ μεγάλο για εμάς του χρόνου. Ισχύει;

Είσαι πολύ ενημερωμένη! (γελάει). Ναι ισχύει, ωστόσο δεν μπορώ να ανακοινώσω ακόμα τίποτα επίσημα.


Ξέρω ότι διαβάζεις πολύ. Υποθέτω πως δεν έχει να κάνει μόνο με τις σπουδές σου στην Ιστορία, έτσι δεν είναι;

Κατά κάποιο τρόπο έπαιξε κι αυτό το ρόλο του. Μου αρέσει να διαβάζω Ιστορία, όχι τόσο όμως όσο μου αρέσει να διαβάζω άλλα πράγματα. Μου αρέσει πολύ επίσης να διαβάζω βιβλία και σε άλλες γλώσσες.



Σου αρέσει η ποίηση;

Ναι, αρκετά.


Σε εμπνέει;

Παλαιότερα ναι. Πριν κάποια χρόνια συνέλλεγα κιόλας. Είχα αρχίσει να διαβάζω ποιήματα του Federico Garcia Lorca, κι εμπνεόμουν απ’αυτά για να γράψω.


Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Αρχικά να τελειώσω την περιοδεία στο τέλος Οκτώβρη, με τις τελευταίες εμφανίσεις μου στη Νορβηγία. Και μετά, επειδή η γυναίκα μου κι εγώ θα αποκτήσουμε δίδυμα αυτό θα με περιορίσει  για τουλάχιστον έξι μήνες. Το καλοκαίρι θα κάνω κάποιες εμφανίσεις, κι έπειτα θα αρχίσω να ηχογραφώ το νέο άλμπουμ.


Σ’ευχαριστώ πάρα πολύ.

Κι εγώ σ’ευχαριστώ.

Περισσότερες φωτογραφίες από την συνέντευξη μπορείτε να δείτε εδώ 




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου